Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2009

Fifa 10 preview και demo

Μία εκτενής προεπισκόπηση του νέου Fifa 10, το demo του οποίου κυκλοφορεί ήδη.

Η ιδέα της EA Sports να εισάγει το σύστημα ελέγχου 360 μοιρών στους παίκτες ήταν πραγματικά ευρηματική. Δοκιμάσαμε το demo του Fifa 10 και καταγράψαμε τις νέες αλλαγές στο gameplay, οι οποίες αυξάνουν τον ρεαλισμό αλλά ταυτόχρονα και το επίπεδο δυσκολίας του παιχνιδιού, ενώ προσθέτουν και πολλά ευτράπελα στοιχεία τα οποία χρήζουν συζήτησης. Το demo μπορείτε να κατεβάσετε κάνοντας κλικ εδώ. Περιλαμβάνει τις ομάδες Μπαρτσελόνα, Τσέλσι, Γιουβέντους, Μπάγιερν Μονάχου, Μαρσέιγ και Σικάγο Φάιερ

Οι αλλαγές στα modes
Οι ανανεώσεις στα modes του παιχνιδιού αφορούν τα εξής. Καταρχήν το Manager mode θα αλλάξει σημαντικά προσφέροντας πιο ρεαλιστικά αποτελέσματα αγώνων (με ομάδες υπολογιστή), ρεαλιστικότερο σύστημα μεταγραφών και καλύτερη εξέλιξη παικτών. Όλα αυτά τα έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα της στήλης.

Μία νέα προσθήκη που υπόσχεται πολλά είναι το Virtual Pro. Δεν μιλάμε για το “Be a Pro” mode στο οποίο απλά αναλαμβάνετε έναν παίκτη αλλά για ένα ξεχωριστό mode το οποίο έχει τις εξής διαφοροποιήσεις. Καταρχήν απαιτεί μία σύνδεση στο Internet για να το παίξετε. Θα πρέπει λοιπόν να μπείτε στο www.easportsfootball.com και να δημιουργήσετε το πρόσωπο του παίκτη σας μέσω του Game Face, με το οποίο θα επεξεργάζονται οι φωτογραφίες σας ώστε να χρησιμοποιηθούν στο παιχνίδι. Οι φωτογραφίες χρηστών θα είναι διαθέσιμες μέσω Internet (για όποιον το επιθυμεί) άρα καταλαβαίνετε ότι αναμένεται να γίνει ένας πανικός από δεκάδες χιλιάδες διαφορετικά πρόσωπα ανδρών ή ακόμα και…γυναικών (σ.σ. ή ακόμα και ζώων αν δεν υπάρξει φιλτράρισμα από την EA Sports). Δημιουργώντας τον παίκτη σας, όπως στο Be a Pro, θα μπορείτε να παίξετε online σε ένα Pro Club μαζί με άλλους χρήστες, συμμετέχοντας σε πρωταθλήματα κόντρα σε άλλα Pro clubs και επιχειρώντας να ολοκληρώσετε πάνω από 200 διαφορετικά επιτεύγματα. Ο παίκτης σας θα αποκτά ακόμα και ιδιαίτερα γνωρίσματα προσωπικότητας, καθώς και νέους πανηγυρισμούς, ενώ θα μπορεί να συμμετάσχει μέχρι και στο Manager Mode.

Το Adidas Live Season θα αποκαλείται φέτος “Live Season 2.0” και θα ανανεώνει την βάση του παιχνιδιού κάθε εβδομάδα με πάνω από 15.000 upgrades, αλλάζοντας τα στατιστικά των παικτών και πραγματοποιώντας τις ανάλογες μεταγραφές. Μέσω του “My Live Season”, θα μπορείτε να αναλάβετε την ομάδα σας ακριβώς όπως παίζει στην πραγματικότητα και την δεδομένη στιγμή που θέλετε, γράφοντας έτσι την δική σας ιστορία και αλλάζοντας την ροή των γεγονότων.
fifa10_p3.jpg
Τακτικές
Παρακολουθώντας το μενού τακτικών του Fifa 10 και συγκρίνοντάς το με αυτό που παίξαμε στην beta έκδοση του Pro Evolution, βρήκαμε ορισμένες ομοιότητες κι αυτό διότι η Konami έχει δανειστεί αρκετά στοιχεία από το περιβάλλον τακτικών του Fifa. Συγκεκριμένα θα διαπιστώσετε στις τελικές εκδόσεις (πάντα εκτός απροόπτου) ομοιότητες τόσο στα μαυρόασπρα χρώματα, όσο και στο πως απεικονίζονται τα μενού. Στο demo του Fifa 10 δεν υπήρχαν οι ατελείωτες παράμετροι καθορισμού στησίματος της ομάδας στο γήπεδο, κάτι που είχαμε δει από κοντά στην beta του PES 2010. Εκεί μπορούσες να ρυθμίσεις με ποσοστό % τις αποστάσεις μεταξύ των παικτών, το πόσο θα κινούνται στο γήπεδο, τις αλλαγές θέσεων, τα σημεία από τα οποία θα επιτίθεται η ομάδα κ.ο.κ. Στο Fifa 10 η επιλογή Custom Tactics είχε πέρυσι ορισμένα από αυτά τα στοιχεία αλλά στο demo ήταν ανενεργή, άρα μένει πλέον να δούμε την απάντηση της EA Sports στην τελική έκδοση.

Το κυρίως gameplay
Παίζοντας για πρώτη φορά ποδοσφαιράκι με σύστημα ελέγχου 360 μοιρών, τα συναισθήματα δεν μπορεί παρά να είναι ανάμεικτα. Καταρχήν το ότι οι παίκτες δεν κινούνται στις οκτώ κατευθύνσεις (οριζόντια, διαγώνια και κάθετα) αλλά στρίβουν σε οποιοδήποτε σημείο, ίσως σας παραξενέψει ευχάριστα στην αρχή. Στην πορεία θα χρειαστείτε αρκετή εξοικείωση για να συνηθίσετε το νέο αυτό μοντέλο χειρισμού. Σε αυτό θα σας δυσκολέψει και η αμυντική ανταπόκριση της engine καθώς όποια κι αν είναι η κλίση του σώματός σας κι όσο κι αν προσπαθείτε να καλύψετε την μπάλα με αυτό, οι αντίπαλοι αμυντικοί θα καταφέρνουν πάντοτε να σας κλέψουν το τόπι, όποτε σας βρίσκουν ευάλωτο. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις εμφανούς διαφοράς παικτών. Για παράδειγμα, από τον Ανρί και τον Ιμπραΐμοβιτς δύσκολα κλέβεις την μπάλα. Αλλά από τον Μέσσι του 1.69 την κλέβεις πιο εύκολα λόγω αναστήματος, εκτός κι αν ο μικρός «μάγος» χρησιμοποιήσει την ντρίμπλα. Εδώ σε σχέση με το PES υπάρχει μια τελείως διαφορετική αντιμετώπιση του παίκτη. Στο PES 2010 ο Μέσσι θα είναι κάτι σαν υπεράνθρωπος, αφού πέρα από την ταχύτητά του θα διαθέτει και εκτόπισμα, ώστε δύσκολα να μπορεί κάποιος να του πάρει την μπάλα (σ.σ. εδώ που τα λέμε αφού μπήκε και φέτος στο εξώφυλλο του Pro η εύνοια ήταν κάτι το αναμενόμενο!). Στο Fifa 10, ο Μέσσι είναι πιο αδύναμος και η EA Sports θεωρεί σημαντικότερο το ανάστημα του παίκτη, σε αντίθεση με την Konami που συνυπολογίζει κι άλλα δεδομένα. Το κοινό όμως και με τα δύο ποδοσφαιράκια είναι ότι η Μπαρτσελόνα δεν παίζεται με τίποτα. Ειδικά στο θέμα της ταχύτητας η ομάδα αυτή μοιάζει σε κάθε αγώνα να έχει απέναντί της ερασιτέχνες, ακόμα κι αν παίζει κόντρα σε συλλόγους τύπου Γιουβέντους ή Μπάγιερν Μονάχου (όπως διαπιστώσαμε και στο demo).

Ο έλεγχος του παίκτη πρέπει να γίνεται με το αναλογικό stick. Αν εσείς θέλετε να χρησιμοποιήσετε το D-Pad τότε δεν θα έχετε ανάλογο έλεγχο 360 μοιρών, αλλά το κλασικό σύστημα των οκτώ κατευθύνσεων κι αυτό θα σας δίνει σαφές μειονέκτημα έναντι των χρηστών που έχουν συνηθίσει να παίζουν με το analog stick. Στις ρυθμίσεις ελέγχου της πάσας, το φετινό Fifa 10 δίνει στον χρήστη για άλλη μια φορά βοήθεια στον έλεγχο κινήσεων, η οποία φέτος λόγω του συστήματος 360 μοιρών είναι ακόμα πιο χρήσιμη. Οι πάσες εκτελούνται και φέτος με την δύναμη που θα επιλέξετε εσείς, ενώ υπάρχουν όλες οι γνωστές βοηθητικές ρυθμίσεις για να εκτελείτε manually ή με βοήθεια τις πάσες, τις σέντρες, τις προωθημένες πάσες και τα σουτ.

Όλα θα ήταν ρόδινα στο φετινό gameplay του Fifa 10, αν δεν εντοπίζονταν κάποια ευτράπελα. Καταρχήν η πολυδιαφημισμένη A.I. των τερματοφυλάκων έχει και φέτος τεράστια κενά. Οι εκτινάξεις των πορτιέρο είναι άριστες αλλά υπάρχουν πολλές στιγμές όπου η μπάλα βρίσκεται στο ένα μέτρο μπροστά τους μετά από κόντρα και αρνούνται να κάνουν δύο βήματα και να την μπλοκάρουν. Πέραν αυτού, υπάρχει κι ένα ακόμη πρόβλημα. Οι προγραμματιστές αποφάσισαν να εισάγουν στην A.I. το στοιχείο της προσποίησης, με το οποίο οι παίκτες δέχονται μια πάσα και την αφήνουνε να περάσει κάτω από τα πόδια τους. Δεν θα είναι λίγες οι φορές λοιπόν που θα την πατήσετε με το συγκεκριμένο σύστημα, δίνοντας μια πάσα είτε σε αμυντικό παίκτη, είτε ακόμα χειρότερα στον τερματοφύλακα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, θα δείτε τη στρογγυλή θεά να αναπαύεται στα δίχτυα σας, κάτι που σίγουρα είναι ότι χειρότερο. Από την συνολική εμπειρία μας με το demo βρήκαμε κι ένα ακόμη ιδιόμορφο λάθος αμυντικού μας, ο οποίος αντί να διώξει την μπάλα (με το κουμπί του σουτ) την έστρωσε με…κεφαλιά-ψαράκι στον αντίπαλο επιθετικό! Όλα αυτά σαφώς και είναι ανησυχητικά σημάδια και τα περιθώρια για την EA Sports έχουν στενέψει αρκετά, όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι στον έλεγχο κίνησης του παίκτη το φετινό Fifa 10 παίρνει…10 με τόνο. Απ’ την άλλη, στο θέμα της πάσας, το Control stick δεν έχει την σιγουριά που προσφέρει το D-Pad κι εκεί ίσως χρειαστείτε αρκετή περίοδο εξοικείωσης.
fifa10_p2.jpg
Για να κλείσουμε το θέμα του gameplay, παρατηρήσαμε επίσης κάποιες περίεργες διαιτητικές αποφάσεις στα φάουλ. Καταρχήν τα σκληρά μαρκαρίσματα τιμωρούνται πάντοτε με κάρτα, ακόμα και στο τέλος της φάσης κι αφού έχει δοθεί πλεονέκτημα. Όσον αφορά όμως στα «ελαφριά» μαρκαρίσματα, θα είναι αρκετές οι περιπτώσεις όπου ο διαιτητής θα αγνοεί τα τάκλιν τα οποία σταματούν παίκτη και μπάλα μαζί, ενώ θα δίνει ως φάουλ τα μικρά τζατζαρίσματα διεκδίκησης κεφαλιάς, ακόμα κι αν ο επιτιθέμενος έχει κλέψει την μπάλα και απέχει πέντε μέτρα από τον αμυνόμενο.

Γραφικά

Η σημαντική εξέλιξη στα γραφικά του Fifa 10 αφορά κυρίως την απεικόνιση στα πρόσωπα των παικτών η οποία έχει βελτιωθεί σημαντικά. Τα animations των ποδοσφαιριστών διατηρούν επίσης την πολύ καλή παράδοσή τους. αλλά από εκεί κι έπειτα τα γραφικά είναι για άλλη μια χρονιά υποδεέστερα σε σχέση με οποιαδήποτε από τις τελευταίες εκδόσεις του Pro Evolution Soccer. Στο anti-aliasing δεν υπάρχει καμία βελτίωση, οι θεατές στις εξέδρες μοιάζουνε σαν ακίνητα ρομπότ και μάλιστα 2-3 αποχρώσεων και γενικά το συνολικό αποτέλεσμα κινείται στη μετριότητα.

Ήχος

Ο σχολιασμός του Andy Gray και του Martin Tyler δείχνει με μια πρώτη γεύση να είναι ο καλύτερος που έχουμε δει. Τα σχόλια είναι εύστοχα και ψαγμένα, όπως λόγου χάρη η ανάλυση ενός αυτογκόλ στην ανάπαυλα του ημιχρόνου. Υπάρχουν όμως και στιγμές όπου οι σπίκερ πιάνουν κανονικά την κουβέντα. Τέτοιες είναι για παράδειγμα η στιγμή σχολιασμού μιας ομάδας και των οπαδών της ή τα σχόλια για την φασαρία του γηπέδου την ώρα του αγώνα και το πως είναι η ατμόσφαιρα συγκριτικά με άλλα γήπεδα της ίδιας χώρας. Από το αρχικό καλωσόρισμα μέχρι το τέλος του παιχνιδιού όπου ο Andy Gray καληνυχτίζει, ο σχολιασμός είναι για άλλη μια φορά προσεγμένος «στην πένα». Το μόνο αρνητικό είναι τα ονόματα των ποδοσφαιριστών τα οποία ανακοινώνονται στο ξεκίνημα κάθε παιχνιδιού από τον ίδιο τον Andy Gray, κάτι που χτυπάει άσχημα σε ένα κάπως πιο έμπειρο αυτί.

Από μουσικής πλευράς, το demo του νέου Fifa έχει ορισμένα τραγούδια που θα μπορούσανε να παίξουν κάλλιστα σε κάποιο Βραζιλιάνικο εστιατόριο την ώρα του φαγητού ή σε κάποιες φτωχογειτονιές της Λατινικής Αμερικής, πάντως όχι σε ένα ποδοσφαιράκι. Υπάρχουν σίγουρα πάρα πολλά κομμάτια για να επιλέξεις σε ένα τέτοιο παιχνίδι. Δεν είπαμε να πληρωθεί ο Pitbull με το “I know you want me”, αλλά έστω με μία έρευνα μικρού μπάτζετ, οι επιλογές θα μπορούσαν να είναι πολύ καλύτερες. Από τα 34 κομμάτια του νέου Fifa, ο μόνος καλλιτέχνης που είναι κάπως γνωστός είναι ο Wycleaf Jean με το “M.V.P. Kompa”, το οποίο απλά δεν ακούγεται.

Συνοπτικά

Με τους χρόνους φόρτωσης να έχουν μειωθεί στο ελάχιστο και το σύστημα ελέγχου 360 μοιρών να εντυπωσιάζει, το νέο Fifa 10 θα επιχειρήσει να μπει και φέτος δυνατά στη μάχη κόντρα στο Pro Evolution Soccer. Όσο κι αν το ανανεωμένο gameplay μπορεί να προσελκύσει οπαδούς του PES, άλλο τόσο τα γραφικά, η μουσική και οι μικροατέλειες στο gameplay είναι ικανές να απομακρύνουν τους ήδη υπάρχοντες οπαδούς της σειράς. Στις 2 Οκτωβρίου το Fifa 10 θα κυκλοφορήσει για PC και όλες τις γνωστές κονσόλες και τότε θα πάρουμε όλοι τις απαντήσεις που χρειαζόμαστε.

www.gameworld.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: